miercuri, 21 martie 2012

"Simfonia gandurilor"-poezii de Mr. M (Constantin M. Mircea-Adrian)

Opreste-te...

...din a privi de-a proape
distanta ce ingreuneaza aste ploape,
si a te gandi la ce vine
ca la o prapastie ce ti se cuvine.

...pe banca din drumul
ce-l urmezi
langa pustiul
din a carui chitara rasuna viata ce o pierzi.

...pentru a spera
ca mai e ceva
ce crezi
ca mai poti salva
din ce vezi
in lumea de care treci
si iti lasa fiori reci.

...din dorul
fata de omul
ce ti-a cladit
decorul,
daca vrei gasit
rostul
de a-ti umple golul
pentru a-i continua rolul.

...din a te retrage
in tacerea
ce sparge
visul
contopit
de universul
ce l-ai naruit
caci nu ti-ai daruit
ocazia
de a nu ramane doar cu senzatia
ca ai trait
iubirea
florilor pline
de miresme fine.

...din fuga de sine
pentru a putea obtine
tot ce e pus de-o parte
in a ta carte.

...din a nega
locul ce l-ar merita
credinta ce nu e necesar a o striga
pentru a o purta,
si a alerga
de pura copilarie
ce-ti pastreaza cetatea din privire.


Cat mai am vreme...

...vreau
sa-mi redau
placerea,
trecand
peste
stirea
ca pretul
iar creste,
neavand
ca restul
sarbatoare,
reusind
sa fiu impacat
ca ieri n-am ratat
reducerile ce-mi doresc
mereu sa le gasesc
pentru a putea sa supravietuiesc,
caci am uitat
ce inseamna
sa traiesc
in eterna
visare
ce mi-o curma
zidul
din zare
ce ma tine in turma,
consumand
pofta de viata
odata ajuns la piata,
lasand
in urma
un alt rand
al tragediilor
ce rasuna
pentru o rata
sau factura,
fata
ori demiteri ce nu mira
al meu gand
ce si-ar dori ca totul sa fie o minciuna,
cedand
de la nevoi
ce ne-au scufundat
fiinta-n noroi.

...sper
sa apuc
sa-ti aduc
implinirea,
uitand
de privirea
goala
ca nu ai cu cine sa imparti supa din oala,
furand
surasul
de pe chipul
arzand
dupa sentimentul
ce iti da fiori,
caci nimic
nu-i pierdut
daca reusesc
sa-ti ridic
ochii din trecut
pana in zori,
si sa iti cer
dansand,
caci e gratis
in ritmul
din vis,
sa-mi imprumuti
iubirea
pe post de banuti
pentru a-mi putea plati pieirea
ce poverile mi-o grabesc.

...nu voi risipii clipa
ca pana acum,
ratacind pe drum
pentru pipa
ce face sa las in viata doar fum,
sau sticla
prin care am pierdut vila
si caminul,
ramanandu-mi doar azilul.

...am sa spun
prin ce am mai bun
ca directia
spre care indreptam
sufletul
ce-l purtam
in trupul
ce-l uzam
este mai mult decat ce ne asteptam,
insa o meritam
caci toleram
distractia
ce a costat
in balul
mascat
ce ne-a secat
sansa catre cerul
de vise inundat.

...voi inceta sa tin in frau
curcubeul
zglobiu,
caci inca nu e tarziu
sa-ti scald
focul
pustiu
in acest rau
in care am trecut
prin multe,
dar n-am tacut
in strofele ce inima-ti o sa le asculte.

Invadez...

...zarva ce ti-a stins
privirea
pana ce ai pasit
pe cararea
ce s-a topit
cand ne-am intalnit,
cu linistea
ce m-a stapanit,
adusa
de o raza
ce a atins
floarea
pusa
in vaza.

...delirul
simtit
in circul
din minte,
ce a cladit
prin cuvinte
rasaritul
din sarutul
parasit
pe chipul
ravasit,
cu plinul
daruit
de romantismul
din apusul
zidit
pe buzele care
in spuma din mare
au indraznit,
si s-au potrivit.

...taramul
cucerit
de furtuna
ce o starnesti intr-una,
cu seninul
noptilor
de mai
ce mi-au oferit
un zbor
prin rai.

Ghiveciul

In salata
ajunsa ''de varza''.
sunt bucata
murata
ce refuza
sa se lase devorata
doar ca foamea se arata,
caci poftesc ca de placere
sa fi cel ce cere
bolul
in care
m-am trezit
din campul
otravit
pentru a te satura
si maine
de natura
ce in viata
te tine,
ca pe o planta
lipsita de culoare
pe fata.

Sar
din borcanul
ce te-a facut sa crezi
ca ai dreptul
sa creezi
o alta
tomata,
fara sa pierzi
gustul
ce in dar
pamantul
l-a adunat,
pentru a nu fi eu cauza
ce ti-a apropiat
pauza.








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu